שיפור במכירות באמצעות מערכת CRM

דף הבית » שיפור במכירות באמצעות מערכת CRM
אחת היתרונות המרכזיות של שיטת ניהול קשרי לקוחות (CRM), הינה ההשפעה על היתיעלות של צוותי המכירות בכל חברה. נכון אמנם שאיש אינו מצפה מתכנת crm לחולל ניסים בין רגע כבמטה קסם, אך חברה או עסק אשר יבחרו להשתמש בכמה צעדים עיקריים שתפקידם לשפר את יעילות הצוות- יוכלו להרוויח עליה ניכרת הן בהיקף המכירות והן ביעילותו של צוות המכירות.

דרכים לשיפור וייעול המכירות – בעזרת תוכנת CRM

אחת היתרונות המרכזיות של שיטת ניהול קשרי לקוחות (CRM), הינה ההשפעה על היתיעלות של צוותי המכירות בכל חברה. נכון אמנם שאיש אינו מצפה

מתכנת crm לחולל ניסים בין רגע כבמטה קסם, אך חברה או עסק אשר יבחרו להשתמש בכמה צעדים עיקריים שתפקידם לשפר את יעילות הצוות-

יוכלו להרוויח עליה ניכרת הן בהיקף המכירות והן ביעילותו של צוות המכירות. להלן כמה הצעות אשר בעזרתן מרבית מערכות ה-CRM יוכלו להשתפר ולתמוך בצוותי המכירות:

ניתוב לידים (פניה של לקוח חדש)

  • ככל שישמע מוזר לפעמים הצבר הבקבוק מתחיל בדיוק בניתוב הלידים, מערכת CRM מאפשרת:
  • קליטה ישירה של וחוסך זמן, מקטין שגיאות, משפר זמן תגובה
  • מאפשר שיוך הליד לאיש מכירות ומעקב אחר הצלחתו
  • מאפשר לבדוק יעילות וכדאיות של מדיה פרסומית שלך

מחושב תהליך ושלבי המכירה

  • הגדירו בצורה ברורה את תהליך המכירה שלב אחר שלב שיהיה ברור גם לאנשי מכירות וגם למערכת ה- CRM
    אנלוגיה טובה ביותר זה לדמות את התהליך המכירה ל"מסלול נסיעה של אוטובוס", הלקוח עולה בתחנה ראשונה(פניה ראשונית), אמור לרדת בתחנה אחרונה (קניה), אך כמו בחיים יש גם תחנות ביניים אם לא תשמור עליו הוא עוד עלול לרדת מהאוטובוס.
    וכרן בדיוק בא לידי ביטוי יכולות של מערכת ה- CRM להציג תמונה ברור.
  • ברגע ששלבי מכירה מוגדרים וברורים כל שנותר להוציא ממערכת ה- CRM זה, כמה לקוחות נמצאים בכל שלב (תחנה), ואז ,הרבה יותר קל לחשוב איך אנחנו יכולים לקדם אותם קדימה במעלה השלבים (התחנות)
  • הכינו מראש פעולות עידוד (חומרי עזר שיווקיים) שמתאים לכל שלב ,כך תוכלו לעודד את הלקוח להתקדם לשלב הבא, כאשר המטרה, זה התחנה הסופית (קניה).

שיפורים טכנולוגים לשרות המכירה

  • הגדירו תבניות מותאמות אישית של חומר שיווקי לשליחת דואר אלקטרוני, כדי שניתן יהיה לספק מענה מהיר יותר ללקוחות וקונים.
  • חברו את מערכת ה- CRM לתוכנת דואר אלקטרוני שלכם (מעל 68% מתקשורת מול הלקוח מתבצע באמצעות מייל) , היום יותר מתמיד חשוב ריכוז כל המגעים מול הלקוח במקום אחד הכולל משמימות פגישות וכמובן מייל והכל בסדר כרונולוגי , כך יש תמונה ברורה לפני כל שיחה או מגע מול הלקוח .
  • חיבור תוכנת ה – crm למערכת הטלפונים של העסק או החברה מאיץ את יכולת התגובה ומשפ מהותית את טיב הקשר שלך עם הלקוח.
  • ספקו לצוות המכירות את האמצעים לקבל עזרה במגוון תחומים במהירות, על ידי הכנסת אופציה למערכת ה-crm המאפשרת להם לשלוח משימות למחלקות אחרות בעסק, או על ידי חיבור כלל המחלקות למערכת ה-crm בדרך שתאפשר להן לקיים קשר רציף וזורם בין כל המחלקות.
  • הפכו את תהליך חיוב הלקוח לאוטומטי- חברו את המערכת ה- CRM שלכם למערכת החשבונאית כך שאיש המכירות בסיום קבלת הזמנה מלקוח מעביר ישירות את ההזמנה לתוכנת הנהלת חשבונות וחוסך זמן וכמובן טעויות.
  • הכניסו למערת ה-crm קישורים לאתרי מדיה חברתית שונים (כמו פייסבוק וטוויטר) כדי שאנשי המכירות יוכלו לקיים קשר ישיר וידידותי עם הלקוחות הפוטנציאליים.
  • וודאו שלמנהלי המכירות יש במערכת תבנית מוכנה של כל הדו"חות שהם צריכים בהישג ידם- אפילו משהו קטן ופשוט כמו תבנית עם כתובתה של החברה והוראות הגעה למשרדיה יכול לחסוך למנהלים זמן יקר של כתיבה והדפסה.

אלו הן רק מספר דוגמאות, ועל ידי ניתוח זהיר ומדוייק של כל צוות מכירות- על אופיו והתנהלותו השונים- ועל ידי שימוש בתוכנת ניהול קשרי לקוחות בצורה אפקטיבית ומלאת מחשבה, ניתן להגיע במהרה לתוצאות בולטות ומורגשות.

אולי יעניין אותך גם...
בעולם ניהולי קשרי הלקוחות, העמוס תוכנות ושיפורים, תוכנה אחת בולטת מעל ליתר: בואו להכיר את Microsoft Dynamics CRM.
ההחלטה על רכישת מערכת Dynamics CRM היא החלטה חשובה שכוללת שיקולים רבים. אבל, אל הליך ההתאמה ורכישת הרישיון של המערכת מצטרף גם הליך ההטמעה של המערכת בתוך הארגון. אז מהו אותו תהליך הטמעה ומה הדגשים בעת ביצוע הליך הטמעה שכזה?
מערכות Microsoft Dynamics CRM כבר מזמן הפכו לכלי העבודה העיקרי של ארגונים רבים מסביב לעולם. הליך ההתאמה וההטמעה של המערכת מוכרים לכולם אבל עדיין ישנם כמה דגשים חשובים שבלעדיהם הליך השילוב של המערכת בארגון עלול להפוך למעמסה מורכבת במיוחד.
שוק מערכות CRM סוער יותר מאי פעם, מאז כניסתה של חברת Microsoft לשוק השוק נפתח ולא מפסיק לספק לנו חדשות. המלחמה בין 2 המעצמות Microsoft CRM & Salesforce והגודש של מערכות מקומיות, מספק לנו כצרכנים מערכות תוכנה וטכנולוגיות מתקדמות לקידום השיווק והמכירות שלנו.
לאור פניות רבות של לקוחות וכן לאור ערפל הגדול שיוצרים ספקים שונים בנושא תמחור עלויות תוכנה החלטנו להוציא מסמך המסכם ככל שניתן את הדעות בעד ונגד השכרת תוכנה. המסמך בא על מנת לתת למשתמש המתלבט, כלים לקבלת החלטה.
יש תקופות שבהן נדמה שאנחנו מוקפים סקרים, והדבר נכון במיוחד אחת לכמה שנים, לקראת בחירות לכנסת. אז נכנסת המדינה כולה לתזזית סקרנית, ואמצעי התקשורת מפרסמים סקר אחר סקר, בתקווה לחזות בהצלחה את תוצאות הבחירות. רובנו נתקלנו פה ושם במושגים מעולם הסקרים, וסביר להניח שגם בסוקרים טלפוניים שביקשו לשאול לדעתנו או להיכרותנו עם נושא או מוצר מסוים.
phone icon
webthenet עיצוב ובניית אתרים

כמה פרטים קטנים

דילוג לתוכן