מנהלים עסק? אל תשכחו את עקרונות היסוד של ההצלחה

דף הבית » מנהלים עסק? אל תשכחו את עקרונות היסוד של ההצלחה
כל בעל עסק יודע שישנם כמה כללי ברזל שיסייעו לו להוביל את העסק מנקודת הזינוק אל ההצלחה המסחררת. אבל, בין ערימות העבודה ותנועת הלקוחות המתמדת, רבים מאתנו קצת שוכחים את עקרונות היסוד של ניהול עסקי מוצלח.

עקרונות יסוד להצלחת העסק

כל בעל עסק יודע שישנם כמה כללי ברזל שיסייעו לו להוביל את העסק מנקודת הזינוק אל ההצלחה המסחררת.

אבל, בין ערימות העבודה ותנועת הלקוחות המתמדת, רבים מאתנו קצת שוכחים את עקרונות היסוד של ניהול עסקי מוצלח.

אז נכון, ניהול עסק איננו משימה פשוטה. אתם נדרשים לקום בכל בוקר לתוך מערך משימות עמוס וסבוך שמותיר אתכם עם מעט זמן פנוי בתקווה לסיים את היום כששורת

הסיכום שלו תציג רווח נוסף. אבל, בתוך עולם הסחר נותרו כמה נקודות מפתח שכאשר תסכימו לקבלן וליישמן, ההתנהלות העסקית שלכם תשתנה פלאים.

העסק לא שייך לכם – הוא שייך ללקוחות שלכם

נקודת המפתח הראשונה מתמקדת בזווית הראייה של בעל העסק.

במרבית המקרים, בעל העסק מתמקד בנקודת התצפית האישית שלו בנעשה ואינו בוחן את זוויתו של השחקן החשוב ביותר במשחק – הלא הוא הלקוח הסופי.

במצב שכזה, בעל העסק לא יבחן את השינוי בתנועת הלקוחות ולא יבדוק את הגורמים לכך ולמעשה יעבור זמן רב עד אשר ימצא פתרון לבעיה.

העצה שנוכל לתת היא לבדוק את הגורמים המשפיעים על תנועת הלקוחות שלכם בכל צומת החלטות.

תופתעו לגלות כמה מזג האוויר או שידור תכנית בטלוויזיה יכולים להשפיע על אחוז הרווחים שלכם בתקופה מסוימת.

במקרים כאלה, אנו ממליצים לכל בעל עסק לנהל את מאגר הלקוחות שלו בצורה חכמה ולבדוק ניטור של המידע מעת לעת.

באמצעות מערכת לניטור המידע כמו מערכת CRM המותאמת לעסק שלו, יוכל בעל העסק להיערך לשינויים עתידיים בתנועת הלקוחות.

עקרונות היסוד של ההצלחה

סליחה, יש לכם את זה במלאי?

כידוע לכל, כל עסק, בכל נישה, נשען על מלאי קיים של מוצרים ופריטים שונים אותם הוא מספק ללקוח.

במרבית המקרים, כאשר תתקבל הזמנה לאספקה של מוצר מכל סוג, יידרש בעל העסק לספק בהקדם על מנת לקבל את התשלום ולהמשיך לנהל את תזרים הכספים של העסק.

בלא מעט מקרים, עקב רצון לחסוך, בעלי העסקים מוותרים על מערכת לניהול ספירת מלאי ממוחשבת ומסתמכים על רישומים פנימיים והערכות – התוצאה היא שהמידע החשוב כל כך הולך לאיבוד בין השורות.

מצב שכזה יכול להוביל לאיחורים באספקת המוצר ללקוח ואף להוביל לביטול העסקה ולהפסדים בעבור החברה או העסק הקטן.

ההמלצה בנוגע לניהול המלאי היא לעבוד עם מערכת שיודעת לתת חיווי בזמן אמת בעבור כל פריט ולהציג חתך מלא של כל מלאי הפריטים בזמן אמת עוד לפני קבלת ההזמנה.

עבודה בצורה חכמה תחסוך לכל עסק הפסדים רבים הנגרמים כדרך קבע כתוצאה מחוסרים, מביטולים ומהחזרות.

מתי קנית אצלנו בפעם האחרונה?

אחת מהשאלות הרבות שמעסיקות את בעלי העסקים כמעט מדי יום היא – כיצד אפשר להגדיל את מעגל הלקוחות של העסק?

התשובה על כך מורכבת וארוכה מדי למאמר זה, אך אם נבחן את מצב המשק היום נגלה כי רמת התחרות הנמוכה והיקף היבוא הגדול מותירים לצרכן הישראלי רק את הבחירה בין בתי עסק שונים על פי רמת השירות אותה הוא מציע ללקוחותיו.

על כן נדרש כל בעל עסק לנהל מערכת של קשר ישיר עם הלקוח – בין אם הוא שב אל החנות או לסניף המקומי ובין אם זו שיחת טלפון יזומה – על מנת ליצור רצף עסקאות.

כדי להצליח לעמוד במשימה נדרש מערך חכם שידע לספק את ההתראות בזמן ולהציג את המידע החשוב באמת.

כאן, נכנסת לפעולה מערכת CRM שיודעת לנהל את בסיס הלקוחות של העסק ומאפשרת לצוות השירות ולדרג הניהולי לקבל מידע אודות הרגלי הקנייה של הצרכנים ואף לדגום צרכנים שביצעו רכישה ולא חזרו לקנייה נוספת או צרכנים כבדים אחרים.

✔️ ניהול המידע בצורה נכונה יכול לאפשר לבעל העסק ליצור קשר מקדים עם הלקוח ולהציע לו מוצר נוסף כהמשך לרכישתו הקודמת.

✔️ מלבד האמירה המוכרת "הלקוח תמיד צודק", ישנן צעדים מהותיים שיוכלו לסייע לכם להגדיל את שביעות רצון הלקוחות שלכם ויבטיחו קניות חוזרות וגידול תמידי ברווחים.

✔️ הקפידו לראות את הדברים מזוויות שונות, לנהל את מלאי הפריטים שלכם בצורה נכונה וכמובן – לנהל קשר אמיתי עם הלקוחות.

אולי יעניין אותך גם...
בעולם ניהולי קשרי הלקוחות, העמוס תוכנות ושיפורים, תוכנה אחת בולטת מעל ליתר: בואו להכיר את Microsoft Dynamics CRM.
ההחלטה על רכישת מערכת Dynamics CRM היא החלטה חשובה שכוללת שיקולים רבים. אבל, אל הליך ההתאמה ורכישת הרישיון של המערכת מצטרף גם הליך ההטמעה של המערכת בתוך הארגון. אז מהו אותו תהליך הטמעה ומה הדגשים בעת ביצוע הליך הטמעה שכזה?
מערכות Microsoft Dynamics CRM כבר מזמן הפכו לכלי העבודה העיקרי של ארגונים רבים מסביב לעולם. הליך ההתאמה וההטמעה של המערכת מוכרים לכולם אבל עדיין ישנם כמה דגשים חשובים שבלעדיהם הליך השילוב של המערכת בארגון עלול להפוך למעמסה מורכבת במיוחד.
שוק מערכות CRM סוער יותר מאי פעם, מאז כניסתה של חברת Microsoft לשוק השוק נפתח ולא מפסיק לספק לנו חדשות. המלחמה בין 2 המעצמות Microsoft CRM & Salesforce והגודש של מערכות מקומיות, מספק לנו כצרכנים מערכות תוכנה וטכנולוגיות מתקדמות לקידום השיווק והמכירות שלנו.
לאור פניות רבות של לקוחות וכן לאור ערפל הגדול שיוצרים ספקים שונים בנושא תמחור עלויות תוכנה החלטנו להוציא מסמך המסכם ככל שניתן את הדעות בעד ונגד השכרת תוכנה. המסמך בא על מנת לתת למשתמש המתלבט, כלים לקבלת החלטה.
יש תקופות שבהן נדמה שאנחנו מוקפים סקרים, והדבר נכון במיוחד אחת לכמה שנים, לקראת בחירות לכנסת. אז נכנסת המדינה כולה לתזזית סקרנית, ואמצעי התקשורת מפרסמים סקר אחר סקר, בתקווה לחזות בהצלחה את תוצאות הבחירות. רובנו נתקלנו פה ושם במושגים מעולם הסקרים, וסביר להניח שגם בסוקרים טלפוניים שביקשו לשאול לדעתנו או להיכרותנו עם נושא או מוצר מסוים.
phone icon
webthenet עיצוב ובניית אתרים

כמה פרטים קטנים

דילוג לתוכן