הסבת נתונים למערכת CRM כאבן דרך קריטית להצלחה

דף הבית » הסבת נתונים למערכת CRM כאבן דרך קריטית להצלחה
הקמה והסבת נתונים הם השלבים המכריעים ביותר בדרך להקמת פרויקט CRM מצליח, ביצוע הסבה נכונה מאפשר עליה מהירה לאוויר ושימוש מידי במערכת. ולהיפך מערכת CRM שעולה לאוויר ריקה מגדילה את זמן תחילת השימוש ולפעמים מתישה את המשתמש.

הסבת נתונים למערכת CRM כאבן דרך קריטית להצלחה

הקמה והסבת נתונים הם השלבים המכריעים ביותר בדרך להקמת פרויקט CRM מצליח, ביצוע הסבה נכונה מאפשר עליה מהירה לאוויר ושימוש מידי במערכת.

ולהיפך מערכת CRM שעולה לאוויר ריקה מגדילה את זמן תחילת השימוש ולפעמים מתישה את המשתמש.

הנתונים במערכת CRM הם כדלק למכונית ,כשיש נתונים ניתן לנסוע כשאין נתונים אתה תקוע.

רבים המאמרים שנכתבו על תועלות ויתרונות של מערכת CRM אך מעטים נכתבו על השלב הקריטי של הקמה והסבת נתונים, ע"פ הניסיון שלנו זהו שלב קריטי המשפיע לא מעט על הצלחת הפרויקט בעיקר על פרמטר זמן העלייה.

מערכת CRM טעונה בנתונים "חיים" מאפשרים עלייה מידית לאוויר ושימוש והפקת תועלת בזמן קצר, מערכת ריקה מנתונים או מערכת עם נתונים לא מטוייבים שיש צורך לטייב אותם, מתישה את המשתמש, דמיינו שבמוקד טלמרקטינג המוקדן היה צריך לחפש את הטלפון הנכון של הלקוח ב 144 לפני שמתחיל את השיחה(?!)

מאיפה מתחילים ?

בכדי להקל נחלק את הנתונים ל 2 סוגים:

  1. לקוחות קיימים
  2. לקוחות פוטנציאלים

לקוחות קיימים

באם מדובר בעסק קיים אז זה פשוט מתחילים בלקוחות הקיימים ומחפשים אותם לרוב במערכת הנהלת חשבונות הקיימת בחברה.

מצאתם רשימה כזאת, לרוב תעמדו בפני שוקת שבורה…למה? כי מה כבר אפשר למצוא (שם כתובת במקרה הטוב טלפון) לא מעבר לזה וזאת בדיוק הבעיה אין מייל אין איזה מאפיין על הלקוח (אם הוא קטן גדול או….) בקיצור רשימה מסורסת לרוב.

את הנתונים הללו מוציאים ממערכת הנהלת החשבונות לקובץ (בדרך כלל Excel) וכל תוכנת CRM שמכבדת את עצמה יש לה יכולת לקרוא את הנתונים ולקלוט אותם אליה.

אבקש להדגיש שיש הבדל מהותי בתהליך הסבת הנתונים באם מדובר בלקוחות עסקיים או פרטיים, (אשתדל להדגיש כל פעם שיש צורך)

המלצה  באם חברתכם עוסקת בעיקר "במכירה חוזרת" ללקוחות קיימים, מערכת הנהלת חשבונות הינה מקור הטוב ביותר להפקת נתונים.

בנוסף ניתן לייצא אם את היסטורית רכישות של הלקוח אשר ישמש אתכם רבות במערכת ה- CRM.

לקוחות פוטנציאלים

לפני שהולכים ומחפשים רשימה של לקוחות פוטנציאלים חייבים להגדיר את הפרופיל שלהם, פרופיל לקוח הוא בעצם מספר מאפינים המגדירים בצורה מיטבית את הלקוח כמו:

  • מספר עובדים
  • מחזור מכירות
  • סיווג או ענף
  • תחום עיסוק ועוד.

לשם הגדרת פרופיל לקוח ניתן להיעזר וללמוד הרבה בניתוח נתונים של לקוחות קיימים כך ניתן לאתר מחנה משותף גורף שהוא בעצם יהפוך לאחד השדות בפרופיל.

הגדרת פרופיל לקוח הוא נושא שלם בפני עצמו ואשתדל לגעת בזה בפעם אחרת.

יש לכם כבר פרופיל לקוח פוטנציאלי? מצוין! עכשיו צריך לחפש מאיפה אפשר להשיג נתונים דומים או לקנות רשימות מוכנות.

אז ככה יש מספר חברות בארץ שעוסקות במכירת מידע כל אחד בתחומו כלומר יש המתמחים בלקוחות פרטיים ויש כאלה שמתמחים בלקוחות עסקיים.

לגבי רשימת לקוחות עסקיים בראש וראשונה אפשר לציין את חברת D&B, חברה וותיקה עם מאגר נתונים זמין ועדכני ובעיקר עשיר מאוד במאפיינים המאפשר פילוח ממש מדויק של קהל היעד (כמו למשל כל חברות אלקטרוניקה וותיקות (תאריך הקמה גדול מ 1991) וגדולות (מספר עובדים גדול מ500 או מחזור גדול מ50 מיליון) , באזור המרכז.

אחריו אפשר לציין את חברת BDI, דפי זהב, יפעת מכרזים שכל אחת מתמחה בתחומה.

לגבי רשימת לקוחות פרטיים זה מסובך יותר היות ומסתובבים בשוק כל מיני רשימות של בתי אב לא חוקיים ויש להיזהר. ב

כל מקרה ייש מספר חברות שעוסקות בזה וביניהם Datarings וחברת תכלית.

הסבת נתונים למערכת CRM

יש נתונים ? אפשר להתחיל בהסבה ?

לא בדיוק, כי לפני שמסבים את הנתונים פנימה צריך לבדוק את טיבם , הייתי אומר שאסור ממש אסור לשפוך "זבל" למערכת זה רק יקשה עוד יותר על עבודה, וברוב המקרים שי צורך בהשבחה או תיקנון או טיוב… וואו הרבה מונחים, בוא נברר מה ההבדל ביניהם.

תקנון נתונים: יצירת חוקים וכללים להזנת נתונים למערכות הארגון

העדר סטנדרטים בהזנת נתונים, למשל שמות, כתובות ומספרים מוזנים בחוסר עקביות על פני מערכות שונות. הבדלים אלו גורמים לרשומות להראות שונות אחת מהשנייה כאשר למעשה הן זהות ולכן יש צורך בתקנון נתונים.

טיוב נתונים: תיקון נתונים שגויים הבעיה נובעת מנתונים שגויים בשדות ספציפיים, הזנת נתונים במקום לא נכון, או הזנת נתונים רבים בשדה יחיד, דבר זה מוביל לזיהוי שגוי של לקוחות או מוצרים.

השבחת נתונים: שיפור כמות הנתונים או איכותם או טיבם אם נחזור לתחילת המאמר דיברנו על יצוא נתוני לקוחות (נניח עסקיים) ממערכת הנהלת חשבונות זה בדיוק מסוג נתונים שזקוקים להשבחה כי כאמור ברוב המקרים אין ברשימות אלה ענף, מחזור, כמות עובדים וכו' לכן באמצעות השבחה ניתן להצליב את נתונים אלה למשל מול נתוני D&B ולהשביח את הנתונים שיש לנו על הלקוחות הקיימים.

לסיכום

אפשר לסכם ולומר שהסבת נתונים הוא "כמעט פרויקט" בפני עצמו, אין ספק שזהו שלב חשוב שיש להקדיש לו זמן ומחשבה, טיב איכות וכמות הנתונים בהחלט משפיעים על זמן עליה לאוויר ועל הצלחת הפרויקט.

לרשותכם תמיד בכל שאלה תהיה או בעיה – צרו קשר

אולי יעניין אותך גם...
בעולם ניהולי קשרי הלקוחות, העמוס תוכנות ושיפורים, תוכנה אחת בולטת מעל ליתר: בואו להכיר את Microsoft Dynamics CRM.
ההחלטה על רכישת מערכת Dynamics CRM היא החלטה חשובה שכוללת שיקולים רבים. אבל, אל הליך ההתאמה ורכישת הרישיון של המערכת מצטרף גם הליך ההטמעה של המערכת בתוך הארגון. אז מהו אותו תהליך הטמעה ומה הדגשים בעת ביצוע הליך הטמעה שכזה?
מערכות Microsoft Dynamics CRM כבר מזמן הפכו לכלי העבודה העיקרי של ארגונים רבים מסביב לעולם. הליך ההתאמה וההטמעה של המערכת מוכרים לכולם אבל עדיין ישנם כמה דגשים חשובים שבלעדיהם הליך השילוב של המערכת בארגון עלול להפוך למעמסה מורכבת במיוחד.
שוק מערכות CRM סוער יותר מאי פעם, מאז כניסתה של חברת Microsoft לשוק השוק נפתח ולא מפסיק לספק לנו חדשות. המלחמה בין 2 המעצמות Microsoft CRM & Salesforce והגודש של מערכות מקומיות, מספק לנו כצרכנים מערכות תוכנה וטכנולוגיות מתקדמות לקידום השיווק והמכירות שלנו.
לאור פניות רבות של לקוחות וכן לאור ערפל הגדול שיוצרים ספקים שונים בנושא תמחור עלויות תוכנה החלטנו להוציא מסמך המסכם ככל שניתן את הדעות בעד ונגד השכרת תוכנה. המסמך בא על מנת לתת למשתמש המתלבט, כלים לקבלת החלטה.
יש תקופות שבהן נדמה שאנחנו מוקפים סקרים, והדבר נכון במיוחד אחת לכמה שנים, לקראת בחירות לכנסת. אז נכנסת המדינה כולה לתזזית סקרנית, ואמצעי התקשורת מפרסמים סקר אחר סקר, בתקווה לחזות בהצלחה את תוצאות הבחירות. רובנו נתקלנו פה ושם במושגים מעולם הסקרים, וסביר להניח שגם בסוקרים טלפוניים שביקשו לשאול לדעתנו או להיכרותנו עם נושא או מוצר מסוים.
phone icon
webthenet עיצוב ובניית אתרים

כמה פרטים קטנים

דילוג לתוכן